Longines
Švýcarská značka Longines patří mezi první pětici nejoblíbenějších hodinářských brandů na světě. Za její popularitou stojí kvalitní zpracování strojků, moderní i historií inspirované číselníky a typy pouzder, ale také silné pouto s dobou, kdy byly létací stroje spíš adrenalinovou drogou dobrodruhů než dopravním prostředkem, jak jej známe dnes. Značka, která podporuje alpské lyžování i všechny druhy jezdeckých disciplín, oslovuje muže i ženy napříč kontinenty. Možná i proto, že jsou jejími tvářemi slavní umělci, atleti i herečky jako Kate Winslet nebo Jennifer Lawrence, nepohasla oblíbenost Longines ani u mladší generace.
Modelové řady Longines
Aviatika
Byly jistotou mužů v oblacích, první i druhá světová válka jsou toho důkazem. Značka dodávala hodinky většině armádních velmocí a její přesné a spolehlivé strojky pomáhaly pilotům navrátit se zpět na základnu.
České letce a milovníky aviatiky asi nejvíce zaujme model Longines Pilot „Majetek“, naposledy uvedený v roce 2023. Je inspirován hodinkami z roku 1935 vyrobenými na zakázku pro československou armádu. Polštářkový tvar perfektně sedí na zápěstí, luneta i typické prvky číselníku jsou také v duchu původního modelu ref. 3582.
Pionýr
V případě značky Longines můžeme mluvit o legendách a pionýrství. Od začátku existence v roce 1832 patřila k nejprogresivnějším na trhu a udávala tempo hodinařiny. Zlepšováky, patenty, prvenství – je jich mnoho a rozhodně by neměly být zapomenuty.
Právě tato značka svým zákazníkům v roce 1931 nabídla první náramkové hodinky na světě s otočnou lunetou, o pět let později pak představila patentovaný flyback chronograf. Letopočet 1954 s sebou přinesl její první elektronické quartzové hodiny. Tohle know-how využila v roce 1969, kdy uvedla jedny z prvních quartzových náramkových hodinek na trhu vůbec.
V roce 1959 představila vysokofrekvenční 5Hz strojek, který vyhrál několik chronometrických cen, navázala na něj samostatnou kolekcí s názvem Ultra-Chron v roce 1967.
Tradice
Jedna z nejstarších hodinářských manufaktur se během let změnila v jednoho z největších výrobců světa. To jí však neubralo nic na autenticitě. Naopak, její silné kořeny zůstávají stále v Saint-Imier a lidé tu jsou na práci v Longines hrdí. Jako jedna z mála značek se může pochlubit kompletním archivem hodinek.
To v praxi znamená, že k původním vintage hodinkám získáte od Longines na vyžádání certifikát pravosti včetně informace o tom, kde a kým byly prodány. Značka má také archiv náhradních dílů, a dokáže tak opravit i hodinky starší než jedno století. Impozantní muzeum v sídle značky je důkazem toho, že historie je zdrojem inspirace a jistotou budoucnosti.
Elegance
Kromě pilotních modelů je značka známá svými elegantními hodinkami, které nosí ženy i muži po celém světě. V době, kdy modely přestaly mít jen čísla, ale dostávaly také názvy, vznikala v Longines úplně první kolekce jménem Conquest. Rok 1954 tak s sebou přinesl první elegantní modely v této linii. Ta se během let transformovala a dnes patří spíše ke sportovním počinům značky.
Ryze a stále elegantní zůstává řada Flagship (původně z roku 1957). Ikonická a také nejelegantnější je linie z roku 1992 s názvem La Grande Classique, hodinky této modelové řady patří stále mezi bestsellery. Důvodem jsou zřejmě jejich tenká pouzdra a také typické, unikátní uchycení řemínku.
Ambasadoři
Značka podporuje dlouhodobá partnerství a propaguje autenticitu. Už před třinácti lety se spojila s britskou herečkou Kate Winslet, držitelkou Oscara a představitelkou mnoha nezapomenutelných rolí. Z partnerství herečka financuje svou neziskovou organizaci Golden Hat Foundation na podporu dětí s autismem.
Další oscarová herečka, třiatřicetiletá Jennifer Lawrence, sice nemá žádné sociální sítě, ale to značce Longines vlastně nevadí. Skvěle reprezentuje její kolekci Mini DolceVita. Mezi ambasadory najdeme také světové jedničky v lyžování nebo supermodelku Barbaru Palvin. Nejvíc jmen však pochází z oblasti jezdectví.
Jezdectví
První hodinky s jezdeckým motivem vyrobila manufaktura poprvé v roce 1869 a její kapesní jednotlačítkový chronograf začali využívat žokejové a jezdci v Americe. Značka se tak stala tamním oficiálním dodavatelem hodinek sportovců zaměřených na jízdu na koni (1880).
Longines je vidět v roli hlavního partnera na většině věhlasných jezdeckých klání i soutěžních přehlídek světa. Pod jejím zastřešením a časomírou probíhá velké derby Kentucky (Louisville), ale také závod Royal Ascot nedaleko královského hradu Windsor v Anglii, pařížský rovinový dostih Prix de l’Arc de Triomphe ve Francii či Spring Festival v německém Baden-Badenu. Sponzoruje také ty nejlepší žokeje, drezuristy či jezdce parkuru světa.
Více o značce Longines
Naše společnost Carollinum získala v roce 2025 do péče švýcarskou značku Longines, jeden z nejpopulárnějších hodinářských brandů na světě, jenž nabízí opravdu širokou paletu hodinek. Vysoce elegantní modely střídají chronografy, kalendáře nebo hodinky s měsíční fází, nechybějí ani oblíbené potápky nebo pilotky pro muže i ženy.Slogan Longines zní „Elegance is an attitude“ (Elegance je postoj) a vychází z myšlenky, že každá žena (i muž) má právo vyjádřit svou eleganci a styl po svém. V širokém portfoliu značky si tak na své přijde jak opravdová dáma, tak i mladistvá rebelka či pravý gentleman.
Nejžádanější hodinky Longines
Historie značky
Od samého začátku, tedy od roku 1832, je hlavním posláním značky preciznost a inovace. Zakladatelé Auguste Agassiz a Ernest Francillon byli pionýři v oboru, hledali vždy ta nejefektivnější řešení. Nebáli se být jiní, naopak. Již od počátku manufakturní výroby (původní budova v Saint-Imier byla postavena v roce 1867) je značka spojená s jezdectvím. První hodinky s tímto motivem vytvořila poprvé v roce 1869 a jen devět let nato datujeme další zásadní hodinářskou práci, když hodinář Alfred Lugrin sestrojil první chronograf (jednotlačítkový) – kalibr 20H. Vložil jej do pouzdra s žokejem a koněm. Nedlouho poté se značka stala oficiálním dodavatelem hodinek sportovců zaměřených na jízdu na koni v Americe. V roce 1912 vymyslela elektromechanickou časomíru využívanou při startech a finiších sportovních klání a závodů, ve stejném roce se stala oficiálním partnerem parkurového skákání v Portugalsku. Se světem jezdectví je spojena dodnes.Ale i další významné technologické události posouvaly značku vpřed. Již během první světové války dodávala ruským pilotům náramkový chronograf (v té době naprosto nestandardní řešení) a v roce 1925 začala vyrábět flyback chronograf s dvěma tlačítky, tak jak jej známe dnes. Funkci stopek využívali především piloti. Aviatický potenciál budovala značka kontinuálně a dodávala na trh navigační hodinky, jež byly schopné synchronizovat čas s radiovým časem pomocí otočného číselníku. Hodinky inspirované pilotem Charlesem A. Lindberghem vybavené otočnou lunetou umožnily vypočítat zeměpisnou polohu pomocí hvězd.
Nejde však jen o hodinky pilotů, navigátorů, dobrodruhů a sportovců, duch značky se ukrývá také v eleganci a originálním designu hodinek. První náramkové obdélníčkové modely vznikly již v roce 1910, elegantní kolekce Flagship a Conquest spatřily světlo světa v padesátých letech a patří dodnes k oblíbeným.
Inovativní přístup značce pomohl zvládnout pro švýcarské hodinářství těžké období. Adaptovala se na quartzovou dobu tím, že sama vyvíjela bateriové strojky, dokonce vyráběla jedny z nejlepších na trhu. Značka je součástí skupiny Swatch Group, jejím současným CEO je Matthias Breschan.