Když je tradice inspirací... Příběh značky Baume & Mercier

Sedmá nejstarší hodinářská manufaktura ve Švýcarsku letos oslavila velké výročí – 190 let od založení. 
Když je tradice inspirací... Příběh značky Baume & Mercier
Značka Baume & Mercier za ta léta ušla dlouhou cestu a dnes je známá top zpracováním strojků i pouzder, maximálním důrazem na kvalitu a zároveň přijatelnou cenou. 

Posledních pár let se nejvíc mluví o automatickém strojku Baumatic, který jde při plném natažení až pět dní(!), a to s chronometrickou přesností. Je vybaven certifikací COSC, která udává kvalitu chodu mechanického strojku. Takovýto zkontrolovaný kalibr, který musí pocházet ze Švýcarska, se může zpozdit maximálně o čtyři sekundy a předcházet se o šest vteřin za den. Co však předcházelo vzniku strojku Baumatic a hodinek Clifton Baumatic? Značka Baume & Mercier má za sebou bohatou historii...

Louis-Victor a Célestin Baumeovi už v roce 1830 založili hodinářskou dílnu pod názvem Frères Baume v Les Bois ležící ve švýcarském kantonu Jura.

Netrvalo to dlouho a zdatní obchodníci rozšířili byznys i mimo Švýcarsko. S mottem „akceptujeme jen dokonalost a vyrábíme hodinky nejvyšší kvality“ to značka Baume dotáhla až do Ameriky a Británie. Pod názvem Baume Brothers si pobočka v Anglii vedla natolik dobře, že se ke konci 19. století rozšířila z Londýna po celé britské říši.

V té době byla značka známá svými chronografy a velkými komplikacemi, jako byl třeba tourbillon. Na světových soutěžích vyhrávala prestižní ceny, v roce 1892 představila kapesní hodinky s chronometrovým krokem a tourbillonem, které garantovaly přesnost chodu po víc než deset let.

I přes neustále zvětšující se velikost firma dbala na rodinné vztahy a vlastnoručně vyrobené hodinky se staly jejich součástí. Důkazem toho jsou i dochované kapesní hodinky z roku 1869, které daroval zakladatel Louis-Victor Baume své dceři Mélině. Aniž by tušil, započal tradici darování hodinek Baume & Mercier při významných životních okamžicích.

Darování luxusních hodinek Baume & Mercier je tak již od samého začátku manufaktury vnímáno jako velmi emotivní zážitek. (I pro úctu ke svým kořenům později značka navázala spolupráci se světoznámým fotografem Peterem Lindberghem, který velmi vkusně tyto osudové životní okamžiky zachytil.)

Důležitým milníkem byl rok 1918. Hodinář William Baume, z třetí generace Baumů, zamířil do Ženevy. Společně s kamarádem Paulem Mercierem (bývalým marketingovým manažerem hodinářské firmy Haas Neveux & Cie) založili společnost Baume & Mercier. 

William dohlížel na hodináře a měl na starost výrobu, Paul se staral o chod firmy a prodej. Doplňovali se a to byl také důvod, proč se jim tolik dařilo. William Baume získal v roce 1919 certifikaci Ženevské pečeti. Jde o velmi prestižní ocenění, které znamená, že na strojek může hodinář vyrazit právě tento specifický symbol záruky kvality. Hodinky s Ženevskou pečetí jsou dokonale technicky a esteticky zpracované.

Značka prosperovala i ve dvacátých letech během hospodářské krize a na konci 40. let uvedla jeden z nejúspěšnějších modelů Marquise. Šlo o hodinky pro ženy, které elegantně řešená forma náramku proměnila v praktický šperk. Značka nikdy nepřestala bojovat za kvalitu a perfektní chod. V sedmdesátých letech byla spojována s moderními tvary hodinek Galaxie a Stardust, v roce 1973 přišla na trh s celoocelovým sportovním modelem Riviera. Psal se rok 1988, když značku koupila společnost Vendôme, dnešní Richemont Group, s níž je maison Baume & Mercier spojený dodnes. 

Baume & Mercier má v logu fí, písmeno řecké abecedy, které je zároveňsymbolem pro zlatý řez. Ten je synonymem ideálních proporcí, tedy myšlenky, kterou značka již mnoho let zastává. Její hodinky jsou vizuální souhrou linek a tvarů, když je nosíte na zápěstí, cítíte se sebejistě. Přesné linie a precizní zpracování jsou součástí DNA značky. Ideální volbou je právě strojek Baumatic, automat s pětidenní rezervou chodu, který je po technické stránce zárukou nejvyšší kvality.

Traduje se, že by hodinky s iniciálami BM měly zůstávat v rodinách jako dědictví. Tohle poselství podporuje jednoduché dýnko téměř u poloviny modelů. Je na něm prostor pro gravírování, vyrytí jména a data důležité události, loga firmy či univerzity, kterou jste vystudovali.

Kde koupíte?

Carollinum
Pařížská 11, Praha 1
více informací
Kateřina Daňková
Kateřina Daňková
Vedoucí marketingového oddělení

„Společnost Carollinum je lídrem na trhu, kreativní a neotřelý marketing je pak její důležitou vizitkou. V posledních letech rezonuje naše ambasadorská kampaň s přáteli značky, můžete mezi nimi poznat armádního generála Emila Bočka, architektku Evu Jiřičnou, či profesionální české sportovce Kláru Spilkovou a Zdeňka Štybara. Jsme pyšní na firemní časopis Umění času i na poslední kampaň se sběratelem hodinek Tomášem Berdychem. Hodinkami jednoduše žijeme.“

Zajímají vás čerstvé novinky ze světa luxusních hodinek a doplňků?
Tato stránka je chráněna službou reCAPTCHA a platí Zásady ochrany osobních údajů a Smluvní podmínky společnosti Google.