- Úvod
- Rolex
- Svět Rolex
- Cesta do světa značky ROLEX
Cesta do světa značky Rolex
Hans Wilsdorf byl pevně přesvědčen o schopnosti jedince inovovat a snažit se o co nejlepší výsledek.Publikováno 9.4.2024
Téměr 120 let od vytvoření značky je filosofie jejího zakladatele živější než kdy dřív, ať už jde o výrobu hodinek Rolex nebo o závazky firmy po celém světě.
„ODPOR, S NÍMŽ JSEM SE SETKAL, SE ZDÁL NEPŘEKONATELNÝ.“
Být co nejlepší
Od chvíle, kdy se začal psát příběh Rolexu, je pro značku typická snaha o dokonalost a ambice posouvat hranice.
Na začátku 20. století stál londýnský visionářský podnikatel na prahu úspěchu. Jeho cíl? Představit hodinářskému světu do té doby neznámé jméno na ciferníku: Rolex. Toto nové jméno, vymyšlené v roce 1908, se během několika desetiletí stalo synonymem jedné z nejrespektovanějších hodinářských značek. Hans Wilsdorf ve svých memoárech vzpomíná na začátky podniku, kdy se odpor, kterému čelil, zdál nepřekonatelný.
Wilsdorf začínal velmi skromně, ale měl některé nedocenitelné kvality: vizi, houževnatost a neuvěřitelnou schopnost zakousnout se do práce. Ve dvanácti letech osiřel a překážky překonával jen díky své odhodlanosti. Hans Wilsdorf vymyslel první vodotěsné náramkové hodinky se samonátahem a věčným rotorem: tyto hodinky se staly měřítkem kvality a prestiže.
„Příliš složité, příliš křehké, špatně vymyšlené“ – náramkové hodinky se setkaly se skepticismem. Nicméně Hans Wilsdorf se držel svého přesvědčení a podařilo se mu dosáhnout smělého cíle udělat z hodinek Rolex Oyster Perpetual archetyp vodotěsné časomíry: přesné, robustní a schopné vydržet za všech okolností.
Wilsdorf ale nebyl jen vizionář, který hodinkám Rolex vetknul do vínku jejich základní technické a estetické vlastnosti. Jeho neustálá snaha o dokonalost šla ruku v ruce se štědrostí a neotřesitelnou vírou v lidský potenciál.
Wilsdorf ale nebyl jen vizionář, který hodinkám Rolex vetknul do vínku jejich základní technické a estetické vlastnosti. Jeho neustálá snaha o dokonalost šla ruku v ruce se štědrostí a neotřesitelnou vírou v lidský potenciál.
Expertíza na jednom místě
Jakožto jednotná a nezávislá společnost Rolex disponuje výrobními zdroji, které zahrnují širokou škálu dovedností a znalostí. Hodináři, inženýři, designéři a další odborníci úzce spolupracují od návrhu hodinek po jejich výrobu.Firemní kultura Rolexu je založená především na lidských hodnotách, které kladou expertízu a měkké dovednosti do středu veškerých aktivit podniku.
V Rolexu se potkávají mnohé profese, které ožívají prostřednictvím zaměstnanců, kteří jsou odborníky ve svém oboru. Podnik má plnou kontrolu nad zásadními komponenty, od lití zlatých slitin po obrábění, dokončování a sestavování strojku, pouzdra, ciferníku a tahu, i osazování drahými kameny. Know-how Rolexu je díky výjimečné síti poprodejních servisních služeb dostupné po celém světě.
Aby odborné znalosti značky zůstaly zachována i v budoucnosti, má Rolex své vlastní jedinečné Výukové centrum, jehož cílem je posilovat excelenci a rozvoj zaměstnanců. V tomto ženevském centru se školí zaměstnanci a vzdělávají učedníci. Podnik se snaží předat mladším generacím hrdost na své dovednosti a mistrovsky zvládnuté znalosti.
Hodinky jako žádné jiné
Kolekce Oyster Perpetual byly vystavěna na úspěchu původního modelu Oyster, který si Rolex nechal patentovat a uvedl ho na trh v roce 1926.Jakožto první vodotěsné náramkové hodinky sehrály průkopnickou roli v rozvoji moderních časomír.
V průběhu let byl model Oyster mnohokrát inovován. Mezi inovacemi byl např. samonátah fungující díky perpetuálnímu rotoru (1931). Jednotlivé inovace definovaly identitu modelů v kolekci a díky nim se značka Rolex stala pověstná svou excelencí, jejímiž základními kameny jsou přesnost a spolehlivost časomír.
Model Oyster se postupně vyvinul v ucelenou kolekci hodinek, které nabízejí nové funkce a inovativní technologie. Všechny modely mají společné základní rysy a silnou vizuální identitu. Kolekce dnes čítá dvanáct řad rozdělených do dvou kategorií: klasické hodinky jako jsou například Datejust a Day-Date, a profesionální hodinky, jako je například model Explorer a GMT-Master II.
Jakožto průkopník na poli náramkových hodinek stála značka Rolex u počátku mnoha inovací v hodinářském průmyslu a během své existence si nechala zapsat na 500 patentů.
Jakožto průkopník na poli náramkových hodinek stála značka Rolex u počátku mnoha inovací v hodinářském průmyslu a během své existence si nechala zapsat na 500 patentů.